۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

شیری آذر:

فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار تبریز/ برخی برای دور زدن منافع مردم لابی می کنند

فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار تبریز/ برخی برای دور زدن منافع مردم لابی می کنند

تبریز- خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه اراده ای از بیرون قصد دارد گزینه دلخواه گروهی خاص را به عنوان شهردار تبریز معرفی کند که به هیچ عنوان به نفع مردم و آینده شهر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب شیری آذر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در این میان برخی از اعضای شورادر راستای منافع گروهی و شخصی خود با توسل به روش های غیرمتعارف سعی دارند به شهرداری تبریز نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه امروز دوران عقلانیت و تدبیر است نه دوران تحمیل نظرات، اضافه کرد: باید کمک شود تا شورا براساس منافع مردم تبریز انتخابی منطقی و عقلانی انجام دهد  چرا که شهرداری تبریز سکان دار عافیت طلب و معامله گر نمی خواهد و باید شهرداری چون شهید باکری داشته باشد.

شیری آذر در خصوص شایعه نامزدی وی برای شهرداری تبریز گفت: طرح بنده به عنوان کاندیدای شهردار تبریز از سوی برخی رسانه ها و اعضای شورا، بد اخلاقی است چراکه کاندیدای شهرداری تبریز نیستم.

وی با بیان اینکه لابی گری در انتخاب شهردار در شورا امری عادی و رایج است یادآور شد: لابی گری انحصار طلبانه و غیراخلاقی که اعضای شورا را دچار چند دستگی و اختلاف کند، باعث فرصت سوزی است و فرصت هایی که از دست می رود جفایی بزرگ در حق مردم تبریز است.

شیری آذر با بیان اینکه چنین رویکردی پاسخ شایسته ای به اعتماد مردم تبریز نیست، افزود: اگر دخالت های بیرونی، غیرمنطقی و غیراصولی اتفاق نیافتد انتخاب شهردار در مسیر صحیح قرار می گیرد.

این عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: مهمترین اصل در انتخاب شهردار، حفظ استقلال شوراها شود و هرگونه هدایت و اعمال نظر خارج از شورا در این خصوص، برخلاف قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

شیری آذر با بیان اینکه شهرداری تبریز نیازمند تزریق فکر و هوای تازه می باشد اظهار داشت: نباید مدیرانی بی انگیزه و کسانی که داشته های خود را رو کرده اند به عنوان گزینه مطرح شوند.

شیری آذر در پاسخ به سووالی در مورد شاخص های مطرح شدن صادق نجفی برای شهرداری تبریز با وجود اظهارات قبلی وی مبنی  بر ارجح دانستن مدیریت منطقه آزاد ارس بر شهرداری تبریز و تغییر این رویکرد پس از تودیع مدیر عامل جدید این منطقه گفت: باید این سووال را از خود وی پرسید ولی وی از مدیران موفق استان است با این وجود باید اعضایی که این موضوع را مطرح کرده اند توضیح دهند که بر اساس کدام شاخصه وی را جزو گزینه های مطرح برای تصدی شهرداری تبریز در نظر گرفته اند.

وی تصریح کرد: دستور جلسه امروز شورا انتخاب شهردار بود اما مطرح شدن برنامه های خارج از دستور مثل طرح لایحه سه فوریتی اختصاص شصت میلیارد برای یکی از پروژه های جدید نشان دخالت بیرونی برای تعلل در انتخاب شهردار داشت.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه شهردار بایستی متعلق به همه مردم شهر باشد نه اینکه شهردار گروه و یا عده ای خاص گفت:  بنده یک اصلاح طلب هستم اما در انتخاب شهردار برای شهر تبریز فارغ از این دسته بندی ها به شهرداری رای می دهم که متعهد، متخصص و شهردار همه مردم تبریز باشد حتی اگر با من اختلاف دیدگاه داشته باشد.

وی در پاسخ به سووالی در مورد جوابی صریح، شفاف و غیر دیپلماتیک درباره پیشنهاد اعطای امتیازی خاص به اعضای شورا در راستای تتمیع برای انتخاب شهرداری خاص، گفت: بنده فقط این را می توانم بگویم که در راستای منافع مردم تبریز با هیچ کس وارد معامله نمی شوم و برای من تبریز، مردم، تاریخ و فرهنگ شهرم اهمیت بالایی دارد و لاغیر، امیدوارم تمام اعضای شورا در این مسیر ثابت قدم باشند که انشاالله چنین است.

شیری آذر در پایان اضهار داشت: در نهایت امیدوارم در انتخاب شهردار منافع مردم و شهر تبریز مد نظر بوده و استقلال شورا در تصمیم گیری، خط قرمزی برای اعضا باشد.

کد خبر 2152416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha